Sfeerbeelden ‘Iedereen Wereldkampioen’

Een geslaagde activiteit. We hebben met de hele ploeg fijn samengewerkt om dit doel te bereiken. (Trefpunt Overpelt Lindelhoeven)

Meer dan 70 personen hebben in de periode juli, augustus, september meerdere malen met de door ons georganiseerde fietstochten (telkens 2 groepen), meegereden. 41 moedige fietsers behaalden de titel wereldkampioen! Zij legden tussen de 269 en 1638 km af. (Trefpunt Drongen Luchteren)

Ondanks Corona hebben we elke week een fietstocht kunnen organiseren langs Vlaamse wegen waardoor we met niet minder dan 17 ons hesje hebben verdiend. (Trefpunt Ichtegem)

Trefpunt Nederbrakel stippelde verschillende ritten uit. Ze fietsten naar Zwalm via het Mijnwerkerspad en over den “olifantberg” (Geraardsbergsestraat) naar het verbrande dorp Parike. Ze fietsten langs Michelbeke, Giesbergen, Maarkedal … Noem maar op! Ze overwonnen hellingen op hun parcours doorheen de Vlaamse Ardennen onder de stralende zon, maar trotseerde ook regen en wind!

Het was een zeer mooie actie die door een groot aantal leden gevolgd werd. We reden iedere week en konden telkens een groep van een 35 tal fietsers verwelkomen. (Trefpunt Avelgem)

De deelnemers van Wellen vonden een zeer geslaagd project, vooral de afsluiter was voor velen een mooi initiatief. Bedankt voor alles. (Wellen)

In Hemiksem vormen de OKRAfietsers een toffe ploeg! Samen trekken we er elke week op uit. “Iedereen Wereldkampioen”  werd hier dan ook enthousiast onthaald. Met 26 schreven we in en met 26 haalden we de eindstreep. (Trefpunt Hemiksem)

OKRA Gistel reed onder andere naar Alveringem: We vertrokken met een 20-tal fietsers voor onze jaarlijkse fietstocht naar Alveringem. We reden via het kanaal naar Sint-Joris Nieuwpoort voor een koffiestop, daarna fietsten we verder via Veurne. Daar namen we een aperitief en een dagschotel. De uitbater zong een paar liedjes. Iedereen was uitgelaten en vol energie startten we opnieuw voor de volgende 20 km naar Stuivekenskerke. Op het terras aan de kerk dronken we dan een lekker biertje. Na 80 km kwamen we aan in Gistel. Iedereen was blij en enthousiast na deze zonnige dag en ze vroegen waarheen we volgende week vrijdag zouden fietsen. (Trefpunt Gistel)

We zijn trots dat we zoveel moois en waardevols hebben ontdekt in ons mooie Hageland met lekkere wijnen, de heuvelachtige regio waarin Eddy Merckx en Sven Nijs zijn opgegroeid… We ontdekten opnieuw een stukje van de provincie Limburg en Antwerpen, wat hebben we genoten van al dat verbluffend moois!!.  We willen ook zeker ons Rommeke (Romaine) vermelden, die gekroond werd tot dé wereldkampioen omdat ze meer dan 1.000 km op de fietsteller had!

Maar wat  hebben we in het bijzonder geleerd : we waren terug verbonden, we waren één en dat deed niet alleen deugd aan de benen maar vooral aan het hart want: Best friends make the good times better and the hard times easier.

Zolang het weder meevalt fietsen we elke maandag- en donderdagnamiddag met onze hesjes in de kijker natuurlijk.’ (Trefpunt St.Joris Winge)

Dit jaar kwam dan de uitdaging: meedoen aan “IEDEREEN WERELDKAMPIOEN”.  We waren aangenaam verrast dat 25 sportievelingen zich voor dit initiatief inschreven! Alhoewel we soms dachten dat we meededen aan “IEDEREEN REGENKAMPIOEN”, werd slechts één tocht omwille van het weer geannuleerd.  Wie elke rit meereed kwam zo aan 429 kilometer.

De laatste etappe van het seizoen werd traditioneel afgesloten met een hapje en een drankje en alle 25 deelnemers mochten fier hun regenbooghesje in ontvangst nemen.  Zeker is dat het initiatief sterk geapprecieerd werd en wellicht volgend jaar nog deels zal verdergezet worden!  We hebben de goesting te pakken. (Trefpunt Lauwe)

Met trots genieten wij van het succes van Iedereen Wereldkampioen… Mooi initiatief van OKRA-SPORT+ met succes.’ (Trefpunt Baarle Drongen)

‘28 fietsers gingen de uitdaging aan. We fietsten samen 18.392 km, een gemiddelde van 657 km per deelnemer! Daarmee voldeden we aan de vooropgestelde eisen en zo kreeg iedereen zijn wereldkampioenen hesje.  Het was een leuke actie van OKRA-SPORT+, onze leden waren enthousiast en hebben genoten van al de gereden kilometers.’ (Trefpunt Meeuwen)

Onze OKRA fietsgroep van Lichtaart heeft met succes de doelstelling gehaald. We starten met 35 fietsers en 30 deelnemers haalden met gemak de opgegeven kilometers, enkelen reden ruim 700 km!

Daarna was het tijd om afscheid te nemen van het fietsseizoen met een heerlijk glas en onze begeleiders en fietsers te bedanken voor het veilige verloop van onze fietsactiviteiten in 2021. (Trefpunt Lichtaart)

Wij hebben een enthousiaste groep fietsers die met plezier meegedaan hebben om de regenboogtruitjes te verdienen,  in plaats van 267 km te halen was er een grote meerderheid met het dubbel aantal kilometers. Na onze daguitstappen, “fietsen door de Heide” en “ fietsen door het water” werden de truitjes met een groep sportievelingen ingezegend met “ fietsen door de bomen” een fietstocht van 85 km. We kregen veel fijne reacties en bewonderende blikken, onze dag was zeker geslaagd. (Trefpunt Grote Brogel)

Wij hebben de uitdaging als zeer positief ervaren, iedere woensdag waren we op pad met de groep. We zijn langzaam begonnen met een afstand van 30 km en hebben die uitgebouwd tot 60 km. (Zedelgem Dorp)

Na een periode van minder dan één maand had de meerderheid van de fietsers al meer dan 275 km gefietst, een fantastische prestatie! Zeker als je weet dat sommige fietsers een eind boven de 80 jaar zijn. (Trefpunt Bree)

Bij deze wil Trefpunt OKRA Beek jullie van harte feliciteren met het prachtige initiatief. Nog nooit kregen we zoveel leden op de fiets. (Trefpunt Beek)

16 fietsers gingen de uitdaging aan om tijdens de zomermaanden in groep dezelfde 267km af te leggen, onze beroepsrenners rijden dit op 1 dag. Op ons dessertenbuffet hebben we onze 2 oudste fietsers eens in de kijker gezet: Willy, 90 jaar, neemt nog regelmatig deel aan onze fietstochten en Gerard, 78 jaar, is sinds jaren onze wegkapitein. Gerard durft het nog steeds aan om met zijn gewone fiets het op te nemen tegen alle fietsers met hun E-bike! Op de dagfietstocht was zijn fiets ‘defect’ en heeft hij zonder problemen de 70 km uitgereden op een geleende fiets uit de jaren ‘stillekes’, er zat zelfs nog een plak op van 1987! (Trefpunt Knesselare)

Bij goed weer fietst Trefpunt De Goede herder St. Katelijne Waver maandag & donderdag, en maandelijks minstens eenmaal een dagfietstocht. Zodoende was de afstand van 267 km en wereldkampioen vlug geklaard. Eén van de ritten was een dagtocht naar Bierbeek van maar liefst 85km! “Klimmen, dalen, klimmen. Zeer wisselende panorama beelden kregen onze fietsers voorgeschoteld.”

267 km moesten onze fietsers rijden in de maanden juli, augustus en september om in de prijzen te vallen, namelijk een prachtig wereldkampioenen-hesje. En eerlijk gezegd er was wel onmiddellijk belangstelling. Onze langste rit was er één van 104 km, met zijn veertien naar Scherpenheuvel, een toffe jaarlijkse traditie! Leuk om te schrijven is dat er toch 39 (!) verschillende mensen één of meerdere ritten met ons hebben  meegefietst. En alle 39 sportievelingen samen reden zo maar eventjes 13.539 kilometer bij elkaar op drie maanden. Super fantastisch toch? Waarvoor allemaal hartelijk bedankt! (Trefpunt Schilde)

Niettegenstaande onze kleine kerngroep gedurende de hele coronatijd was blijven fietsen, (telkens volgens de geldende coronamaatregelen van dat moment) zagen we de uitdaging ” iedereen wereldkampioen” om samen 267km te fietsen niet direct zitten. Het leek een te grote afstand.  Toch bleef de uitdaging spelen: we staan elke maandagnamiddag  om 13.30uur klaar aan de kerk voor een tocht van 25 à 30km door onze mooie polders en plannen elke maand een dagfietstocht van een 60km…dan moest dit toch kunnen! We hakten de knoop door en schreven in met het trefpunt op 25 mei. We maakten onze fietsers er warm voor. Het enthousiasme was zo groot dat er ook op donderdag steeds enkele fietsers een rit maakten. De totale groep reed samen 9496km.  Een heel mooi resultaat toch! (Trefpunt Verrebroek)

Met 20 moedige fietsers registreerde Okra St Cordula, Schoten zich voor ‘Iedereen Wereldkampioen. Met gemak werden de opgelegde km’s dik overschreden. (Trefpunt Schoten St.Cordula)

De motivatie om te slagen was wel heel groot ondanks onze kwakkelzomer en corona. (Trefpunt Vlamertinge)

Leuk is wanneer er mensen met een tandem meerijden in een groep en dat er dan op sommige fietspaden poortjes zijn geplaatst om te verhinderen dat er ongewenst verkeer op komt. Bijzonder onhandig voor tandem gebruikers die dan moeten afstappen, maar de solidariteit van de groep maakte dat we dan deze fietsers helpen en opwachten.

We sloten de fietstochten af met een dagtocht gevolgd door een BBQ. Het was eind september en stralend zonovergoten weer. Daar worden de mensen gelukkig van, zeker in coronatijden. Voor ons was ‘Iedereen Wereldkampioen’ dan ook een prima gelegenheid om onze OKRA groep te versterken.‘ (Schaffen Centrum)

Deze actie was voor ons trefpunt Loppem een waar succes. Liefst 42 fietsers haalden het beoogde doel. Onze fietsgroep legde in totaal 19915,5 km af! Dit betekent een gemiddelde van 474,18 km per deelnemer. (Trefpunt Loppem)

‘Iedereen was erg tevreden over ‘Iedereen Wereldkampioen’ en ik zie dat er soms enkelingen met hun hesje voorbij mijn huis passeren. Hopelijk worden ze volgend jaar bij het terug opstarten van het fietsen veel gebruikt.’ (Trefpunt Doornzele)

Eenmaal de bedoeling van de uitdaging voor de fietsende leden duidelijk was, zijn zij toch tamelijk op het aanbod ingegaan. We hebben dan ook heel wat km bijeen gefietst! Wel jammer dat de hesjes maar in 1 maat beschikbaar waren, voor de dames is deze maat toch wat te groot.

(Londerzeel St.Kristoffel)

Ook krachtbalclub Grenskracht Menen ging de uitdaging aan:

Het was een kleine moeite voor ons om dit te doen voor onze Krachtbalclub, samen met mijn papa en Tashina ging ik geregeld eens mountainbiken, ook reden wij van Menen naar de zee en terug wat toch al snel op zich voor 120Km zorgde. (Millau)

Dit sprak mij erg aan, omdat wij als gezin al geregeld gingen fietsen zonder de challenge. Ik schreef ons in om zo een extra steun richting onze krachtbalclub te sturen. Met een paar ritten waren we al snel aan de nodige km’s, ook reden we af en toe met een paar spelers van onze club samen een ritje, wat wel aangenaam was deze zomer. (Jebbie)

Ik behaalde de km’s vooral door mee te gaan fietsen met ons gezin, dit met zowel mountainbiken als met de koersfiets, en de rest heb ik dan aangevuld met dagelijkse ritjes naar het werk. Deze 267 km’s heb ik trouwens behaald als zwangere vrouw. 😉 (Tashina)

De combinatie “Iedereen Wereldkampioen” en “doe iets voor jouw club i.f.v. het Jeugdsportfonds” leek ons een bijzonder mooie uitdaging.  Binnen onze krachtbalclub konden we toch enkele enthousiaste leden vinden die de uitdaging wilden aangaan.  Zelf fietste ik, als training voor mijn fietstocht naar Compostella in 2022, wekelijks heel wat kilometers bij elkaar.  Dat deze prestatie onrechtstreeks ten goed komt van onze jeugdwerking is aardig meegenomen.  Zorg voor 2022 zeker opnieuw voor zo’n fijne uitdaging. (Luc)